Loopbaancoaching

Loopbaanperspectief

Starters werkplaats

jouw unieke aanbod
Voor mensen die zelfstandig werken (ZZP’ers of freelancers) is het zaak om de dienstverlening professioneel neer te zetten. Opdrachtgevers moeten vertrouwen in je hebben, je op tijd weten te vinden en jouw dienstverlening herkennen en waarderen.

Succes hangt af van je netwerk en  jouw professionele presentatie. Met de tools van de starterswerkplaats krijg je de middelen in handen om op al die terreinen snel en zonder grote investeringen je eigen zaak op orde te krijgen.

Het pakket “Jouw unieke aanbod” van de starterswerkplaats ziet er als volgt uit:

  • Ontdek je toegevoegde waarde> online testen en opdrachten plus gerichte feedback
  • Maak een korte heldere presentatie van je dienstverlening>starterswerkplaats.nl
  • koppel dit aan vragen in de markt: doe een korte marktsurvey bij opdrachtgevers>SurveyMonkey
  • Presenteer het resultaat in een aansprekende multimedia presentatie>Starterswerkplaats plus Slideshare Presentations
  • Beheer je presentatie op internet en Social Networks via je eigen website > Wordpress
  • Gebruik internet en Social Media om je netwerk te vergroten en nieuwe opdrachten te verwerven

Gebruik je talenten en drijfveren, zet die om in een helder verhaal over jou en je bedrijf en doe onderzoek naar welke vraag potentiële opdrachtgevers op dit moment hebben.  Als ZZP’er heb je een sterk punt voor op grotere organisaties: je kunt veel gerichter inspelen op de wensen die klanten en opdrachtgevers hebben want opdrachtgevers hebben direct te maken met  degene die het werk levert. Je hebt nog een belangrijk punt in je voordeel: je bent heel gedreven om je werk tot een succes te maken! Het vereist wel een professionele aanpak om betrouwbaar gevonden te worden. Zelfstandig in bedrijf geeft je de tools om dat op te bouwen, zichtbaar te maken en uit te breiden.

Winst door BTW?

Zet je als zelfstandige ondernemer in de markt met jouw Bijzonder Toegevoegde Waarde: een presentatie waarmee je de kern van jouw professionele dienstverlening zichtbaar maakt. Met deze presentatie van jouw aanbod maak je een korte vragenlijst voor je potentiële opdrachtgevers met als doel: feedback op jouw dienstverlening en inzicht in hun behoefte. De resultaten kun je verwerken in een aansprekende multi-media presentatie (showcase) die je via de eigen website en Social Media kunt verspreiden, maar waarmee je ook een presentatie workshop kunt organiseren om potentiële opdrachtgevers meer te laten zien van je aanpak en resultaten. Zo zet je jezelf professioneel in de markt en ontwikkel je de noodzakelijke tools om gericht acquisitie te doen en opdrachten binnen te halen.

Wat maakt jouw dienstverlening uniek en aantrekkelijk?

Je bent er niet door te denken dat kwaliteit zichzelf wel verkoopt. Als de presentatie van je dienstverlening eruit bestaat dat” je erg goed bent in je werk”, dan laat je veel kansen op opdrachten liggen. Elke opdracht is een probleem waar de opdrachtgever vanaf wil en iemand voor zoekt die het betrouwbaar binnen de gestelde tijd kan oplossen. Of het nu de vormgeving van een nieuwe folder of website is, een project administratie die niet op orde is, een nieuw product wat gepresenteerd moet worden of een medewerker die langdurig ziek is en vervangen moet worden, je komt voor dergelijke opdrachten in aanmerking als de opdrachtgever jouw dienstverlening als betrouwbaar en uniek antwoord op zijn vraag ziet. Dat kan als je al veel vaker hetzelfde werk met een goed resultaat bij dezelfde opdrachtgever hebt gedaan. Als dat niet het geval is, moet je hem er van overtuigen dat jij de specialist bent die hij op dat moment nodig heeft. Daarvoor moet je weten wat jouw dienstverlening uniek maakt. Een deel van het verhaal zal liggen in je vakmanschap: jouw specifieke kennis en vaardigheden. Een ander deel van het verhaal ligt in je persoonlijkheid: karakter, waarden en drijfveren die kenmerkend voor jou zijn.  De combinatie van beide verhalen levert de unieke vakman of vakvrouw op die heel gedreven ook moeilijke opdrachten tot een succes kan maken. Je kunt hier direct mee aan de slag door het programma: “Jouw unieke aanbod” te volgen.  Door de vragenlijsten, opdrachten en de gerichte feedback kom je achter de sleutel tot jouw succes: wanneer raak je gedreven en boek je uitzonderlijke resultaten. Dat vereist zelfinzicht, zelfvertrouwen en durf. Er is maar één persoon die daarmee aan de slag kan en dat ben jezelf.