Loopbaancoaching

Loopbaanperspectief

CV werkplaats

Open deuren met je CV
Je Curriculum Vitae als visite kaartje vertelt niet alleen het verhaal wat je gedaan hebt, maar ook waar je trots op bent en wat je wilt bereiken.

Als je een werkgever of opdrachtgever wilt overtuigen van jouw kwaliteiten is een goed verhaal nodig. Als je dat verhaal zelf vertelt, wordt de boodschap een stuk sterker. 

Maak je talent zichtbaar

In je Curriculum Vitae en je sollicitatiebrief geef je aan wat je voor die organisatie en dat werk te bieden hebt. In je CV voeg je daarvoor je professionele profiel toe.

Een professioneel profiel vertelt het verhaal wat je wilt gaan doen, in plaats van alleen een overzicht wat je gedaan hebt. Het verhaal maakt de rode lijn zichtbaar van wat je gedaan hebt en geeft daarmee aan wat je te bieden hebt, wat je talent is.

Door het verhaal toe te voegen aan je profiel met een toelichting op wat je gedaan hebt en waarin je het beste tot je recht komt, maak je het zichtbaar. Je kunt het als een digitaal profiel toevoegen, zodat je er ook links in op kunt nemen naar andere plekken waar het nodige over je vermeld staat, zoals LinkedIn, Twitter of Facebook. Door de compacte vormgeving blijft het geheel overzichtelijk en erg makkelijk op te sturen. Op deze CV toolbox zie je een voorbeeld hoe jouw professionele profiel eruit kan komen te zien. Je kunt je eigen gegevens in dit format kwijt en je op die manier professioneel presenteren.

Hier zie je hoe het Profiel eruit ziet als je het verstuurt.

 

 

Jouw Curriculum Video

In de Curriculum Video maak je de kern van jouw verhaal zichtbaar en dat kan net het verschil uitmaken of je uitgenodigd wordt voor een sollicitatiegesprek. In een brief en een CV kun je prima weergeven wat je aan vaardigheden en opleiding te bieden hebt, dat hoef je dan ook niet in je video boodschap te herhalen. Wat veel minder goed overkomt in dat geschreven verhaal is jouw motivatie, wat wil jij bereiken in dat werk. Dat komt in een gesprek veel beter tot zijn recht, dan wordt het zichtbaar. Daarom is het zaak om in gesprek te komen met die organisatie, zodat je ze kunt overtuigen, alleen dan moeten ze je nog wel eerst uitnodigen. De kans daarop neemt sterk toe als ze je motivatie zien en meenemen in hun afweging.

We beschikken over opname apparatuur, waardoor we op elk gewenst moment een korte videopresentatie kunnen maken. We hebben daarvoor een eigen aanpak ontwikkeld. Veel mensen vinden het lastig om zomaar hun verhaal voor een videocamera te moeten vertellen, we maken gebruik van korte interviews op locatie, die we daarna eenvoudig monteren tot een filmpje, waarbij je zelf materiaal  (foto’s etc) mee kan nemen om het verhaal te illustreren. Tevens kun je dit combineren met beelden waarop je aan de slag bent in de rol die het best bij je past, of waarmee je het beste van jezelf kunt laten zien. Als je graag sport, kan het verhaal in een sportieve omgeving veel over je zeggen en laten zien wat voor iemand je bent.